Пробудити
і розвинути закладені природою позитивні здібності, можливості, їх
удосконалення, щоб дитина виконала свій обов'язок і стала людиною - основна
мета роботи вчителя в початковій школі.
Вчителем початкових класів працюю
закінчивши факультет підготовки вчителів початкових класів ЛДПІ імені Лесі
Українки.
Досвід практичної роботи свідчить,
що діти приходять до школи непідготовлені, з низьким рівнем мовленнєвої
діяльності. Тому проблемне питання, над яким я працюю - це вдосконалення
навичок читання.
Перед собою я ставлю
мету:
1. Зробити процес навчання цікавим та раціональним.
2. Систематично використовуючи вправи для розвитку мовного апарату дитини, запобігти можливим відхиленням.
3. Поєднувати розумове, моральне естетичне і трудове виховання.
2. Систематично використовуючи вправи для розвитку мовного апарату дитини, запобігти можливим відхиленням.
3. Поєднувати розумове, моральне естетичне і трудове виховання.
Виникає наступна проблема: як же зробити
так, щоб було бажання навчитися і як правильно для цього організувати уроки.
Починала уроки з артикуляційних вправ, з
виділення голосом голосних звуків. Як правило, діти ці звуки вже знають, тому
використовую їхні знання. На кожному уроці повторюю вивчені букви, але
зупиняюсь конкретніше на одній. По-перше, ознайомлюю із правильною формою
букви, її назвою, вона друкується в зошиті в клітинку. Таким чином, навчаю
орієнтуватися і працювати в зошиті. По-друге, вчу зливати голосні з
приголосними, складати слова і читати їх. По-третє, знаходити в різних позиція
у словах вивчену букву.
Чим раніше дитина оволодіє технікою
читання, тим легще вивчати їй інші предмети. Адже відомо, що неможливо добитись
грамотного письма, якщо дитина не навчилась плавно читати. Досягти бажаних
результатів можна лише щоденними тренуваннями.
Для урізноманітнення роботи
використовую такі види читання:
а) читання вголос і мовчки;
б) самостійне читання;
в) напівголосне читання;
г) слідкування за текстом підручника;
д) вибіркове читання;
е) читання скоромовок, які сприяють тренуванню пам'яті, чіткості та
швидкості вимови.
Навчаючи дітей читанню, використовую
методику передових педагогів, часто використовую методи диференційованого
читання, яке дає змогу залучити до роботи весь клас.
Навчальний план з письма складений так,
що букви вивчаються за схожістю. Спочатку маленькі, а потім - великі.
Звертаю увагу на правильне з'єднання букв, на списування з друкованого шрифту,
письмо під диктовку.
На уроках математики практикую
різноманітні види роботи: математичні диктанти, усний рахунок,
самостійні роботи. Вони сприяють розвитку самостійного мислення, розвивають
математичну мову, увагу, пам'ять учнів.
Постійно працюю над самоосвітою, вивчаю
досвід вчителів-новаторів. Беру участь в районних і шкільних методоб'єднаннях,
поповнюю власну бібліотеку методичною літературою.
З метою вдосконалення свого досвіду і
впровадження передових методів навчання, дуже часто застосовую на уроках
пошукову ситуацію, що сприяє випередженню знань учнів, усвідомлення теми і мети
уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.